| STÍNADLA |
Bohousek Soutěžime s Bohouškem
Rubriky
Nejčtenější články vydané v posledních 30 dnech
Bohoušek doporučuje
Počet návštěvníků
Počet návštěv od 29. 8. 2000
počet návštěv

Komentáře

ke článku: Romantické paběrkování. Výbor povídek a článků Marko Čermáka
ze dne 14.02.2020, autor článku: Milan Lebeda - Alpín

Komentář ze dne: 14.02.2020 16:40:17     Reagovat
Autor: - Akademie Jaroslava Foglara (oldskauting@email.cz)
Titulek: Připravuje se výstava Marko Čermák / 80 let
V pražské Galerii 1 na nároží ul Štěpánská a V Jámě se připravuje výstava s název Marko Čermák / 80 let. Otevřena bude 5. března a potrvá do 4. dubna. Expozice představí výběr Čermákovy výtvarné tvorby - obrazy, komiksy, ilustrace, speciální kresby, dílem se však dotkne i jubilantovy hudební činnosti na české country scéně i celoživotní sepětí s trampingem. Zájemci si o podrobnější informace mohou napsat na e-mail: oldskauting@email.cz.

Komentář ze dne: 15.02.2020 15:28:48     Reagovat
Autor: - Luky (@)
Titulek: Kniha a tiskové listy na výstavě
Budou k dostání na výstavě kniha Poslední paběrkování a soubor tiskových listů? Bude výstava pro mimopražské otevřena i o víkendu? Na webu Galerie 1 je uvedeno, že v týdnu je otevřeno do 17 hodin a v sobotu jen dopoledne, v neděli a pondělí má pak galerie úplně zavřeno :-(. V týdnu se ale do Prahy z bydliště přes 100 km nedostaneme včas...

Komentář ze dne: 29.02.2020 00:44:09     Reagovat
Autor: - Dotaz na vydávání kres.tvorby M.Čermáka (sk@ut)
Titulek: Má někdo jasno v tom, kdo vlastní autor.práva k RŠ?
Pokud sleduji vydávání knih v Albatrosu a také u V.Vávry, tak se domnívám, že:
1. RŠ kreslené J.Fischerem vydává za spolupráce s J.Stegbauerem Albatros.
2. RŠ kreslené M.Čermákem vydává V.Vávra.
Vávra už také vydal finální třetí kreslenej díl Stínadel od M.Čermáka.
MĚ TOTIŽ UKRUTNĚ ŠTVE, ŽE JEŠTĚ NIKDY NEVYŠLY KOMIKSOVÝ STÍNADLA OD ČERMÁKA JAKO KOMPLET!!
...protože hybridní pojetí Olympie, které zpatlal Teslevič do obr-knihy, která se naštěstí nepokoušela tvářit jako komiks, považuji za omyl či spíše pomatení mysli.....
Máte prosím někdo info, jestli Čermákova komplet komiksárna ze Stínadel někdy vyjde v jedné publikaci?? Nebo se to zase-opět-náhodou-nečekaně sekne v bitvě o autorská práva??
děkuji za odpověď nebo jakoukoliv zmínku na dané téma

Komentář ze dne: 29.02.2020 09:06:01     Reagovat
Autor: - Zajímavý dotaz (@)
Titulek:
Tohle je opravdu zajímavý dotaz. Pro sběratele by souborné vydání od Marko Čermáka bylo samozřejmě velmi žádané. Mohlo by to vyjít v ČB i barevné verzi, sběratelsky číslované a s podpisem autora :-) Tak hurá do toho, ať to máme do vánoc doma.

Komentář ze dne: 29.02.2020 10:34:47     Reagovat
Autor: - vasek63 (@)
Titulek:
Mě se obr-kniha líbí. Na prolistování a potěšení je to OK, na čtení mám raději jednotlivé svazky. Ale tak je to vždy když se vydá vícedílné dílo v jednom svazku ( třeba Třikrát detektiv Kalle!!! )
Komiksová Stínadla od pana Čermáka mi stačí jako sešitové vydání prvních dvou dílů - Rychlé šípy ve Stínadlech od Olympie ( neplést s obr-knihou!!! ) + třetí díl mám od pana Vávry jak v sešitě, tak v pevných deskách. Jestli to někdy vyjde jako komplet, bude další kousek do sbírky.

Komentář ze dne: 29.02.2020 13:48:15     Reagovat
Autor: - Marham (@)
Titulek:
Jo, komiksovou „Stínadelskou trilogii“ v jedné knize od Čermáka, to bych si dal líbit!

Komentář ze dne: 29.02.2020 19:48:52     Reagovat
Autor: - Martin (@)
Titulek: Každý má právo na svůj názor ale
neřekl bych,že souborné vydání Stínadelské trilogie vydané v Olympii s kresbami Milana Tesleviče je patlanina stvořená pomatenou myslí,takovéhle lidi,kteří kritizují snahu druhých,mám nejradši,když se někomu kniha nelíbí,tak ať si to nechá pro sebe.Takovéto komentáře urážející autora nebo autory kreseb,knih atd. na tyto stránky dle mého názoru nepatří a měli by být odstraněny.

Komentář ze dne: 29.02.2020 20:35:14     Reagovat
Autor: - zvídavý (sk@ut)
Titulek: Nemusím být kunsthistorik, abych poznal
hezkou a nehezkou kresbu... a Teslevič to prostě neumí a udivuje mne, jak velký prostor mu kdys´ Olympia poskytla... chápu, že nakladatelství tehdá bylo ve finanční pasti, naplatilo tenkrát honoráře vč. Čermáka aj., nicméně rozšafné pojetí od Tesleviče je ......
Jsem ale moc rád, když tady čtu, že Čermák je pořád tak oblíbený, já jeho kresbu pro Fogrlara, Zapletala a woodcraft s trampem prostě miluju :) tak se snad dočkáme kompletky Stínadel páně Čermáka v jedné bichli :)

Komentář ze dne: 29.02.2020 21:18:57     Reagovat
Autor: - Martin (@)
Titulek:
To je váš názor ohledně kreseb Milana Tesleviče,já bych řekl,že Milan Teslevič kreslit umí,mě se jeho kresby líbí, někomu se líbit nemusí.

Komentář ze dne: 29.02.2020 22:03:45     Reagovat
Autor: - Ordnungu v mazání se dožadující eM (@)
Titulek:
S tím mazáním komentářů souhlasím, ale jen pod podmínkou, že budou mazány i komentáře kritizující jiné komentáře a komentáře nesouhlasné. Jak k tomu přijde autor komentáře, když mu pak ten komentář, na kterém si autor dal jistě záležet, někdo zkritizuje? Když se vám něčí komentář nelíbí, nebo s komentářem nesouhlasíte, tak si to nechte pro sebe! Když nenecháte, měl by se komentář smazat. A ještě lépe, autorovi zamezit v přístupu na web, aby nemohl svými komentáři dále někoho kritizovat nebo s někým nesouhlasit.

Komentář ze dne: 29.02.2020 22:04:14     Reagovat
Autor: - zvídavý (sk@ut)
Titulek: Ano, souhlas, přesně tak ..
a děkuji

Komentář ze dne: 29.02.2020 22:30:56     Reagovat
Autor: - (@Martin)
Titulek:
Mé komentáře dle vašeho názoru kritizujicí jiné komentáře (což je pravda)můžou být odstraněny,já jsem s tím nezačal,bránil jsem jen práci M.Tesleviče.

Komentář ze dne: 29.02.2020 23:05:01     Reagovat
Autor: - Nadsazený eM (@)
Titulek:
S tím velelblbým nápadem mazat komentáře jste přišel první vy, takže jste s tím samozřejmě začal. Což znamená, že lžete. A mě lež uráží. A protože moc dobře vím, že mazání komentářů nic nevyřeší, navrhuju v rámci obrany pravdy (a lásky, aby v tom pravda nebyla sama) lidi jako vy zavírat do vězení, na patnáct let by mohlo stačit... Nebo rovnou do uranových dolů.

V mém předchozím komentáři a v tomto se v nadsázce vysmívám tomu, že někdo s mazáním komentářů obsahující kritiku (jedno jestli oprávněnou nebo neoprávněnou) vůbec přišel. Tímto tuto diskusní miniaturku za sebe uzavírám a všem obráncům práce druhých vzkazuji: Čest práci!

Komentář ze dne: 01.03.2020 06:24:12     Reagovat
Autor: - Martin (@)
Titulek:
Tak to jsme si nerozuměli,s nápadem mazat komentáře jsem přišel já,ale já jsem myslel,že jsem nezačal s kritikou urážející práci druhých lidí,napsat o knize že je vytvořena v pomatení mysli vám přijde normální,to se na mě nezlobte,ale mě to normální nepřijde.Tím končím zbytečnou mnou začatou a nikam nevedoucí debatu a v budoucnu nebudu psát žádné komentáře,to se nebojte, poněvadž budu nejspíše 15 let zavřený ve vězení nebo v uranových dolech.Prosím redakci o smazání všech mých komentářů ze včerejška a dneška.

Komentář ze dne: 01.03.2020 07:02:50     Reagovat
Autor: - Volby (@)
Titulek:
Koho volíš? Tesleviče nebo Čermáka :-) Kurňa chlapi! Nehádejte se jak malá děcka! Vždyť jde o h...o! Chleba stejně levnější nebude a mouka už je vyprodaná kvůli koronaviru :-)

Komentář ze dne: 01.03.2020 18:48:59     Reagovat
Autor: - eM (@)
Titulek: Třikrát a dost
O pomatené mysli se psalo v souvislosti s hybrydním pojetím knihy od Olympie, nikoliv v souvislosti se samotným tvořením knihy nebo v souvislosti s Teslevičem.
Normální mi nepřijde volat po mazání komentářů, ale je jedno, co přijde normální mně nebo jiným, podstatné je, že tyhle snahy mazat to, co se někoho dotýká nebo by se dotknout mohlo, protože špatně snáší kritiku, která je nejen přípustná, ale i žádoucí, smrdí návratem do dob, za kterých bylo zakázáno mnohem víc než jen Foglarovy knhy.

Komentář ze dne: 01.03.2020 19:03:41     Reagovat
Autor: - kaz015 (@)
Titulek: mazat!?!
Mazat něco je opravdová zhovadilost, ale férové je pod kritiku se podepsat plným a pravým jménem. Anonymních "hrdinů - kritiků", je plný internet.

Komentář ze dne: 06.03.2020 09:10:09     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: k ilustracím
Nelíbí se mi hanění knih a ilustrací. Žijeme v ještě částečně svobodném státě, čili každý má právo volby a nikdo nedrží nikomu flintu u hlavy s tím, že si musí danou knížku koupit. Protlačování názoru "to se líbí mně, musí se to líbit všem" a naopak nadávky na adresu toho, komu se líbí něco, co se nelíbí mně, mi připadá hloupé a dětinské. Koresponduje to s dnešní dobou a polarizovanou společností; já jsem nositelem pravdy, kdo si myslí něco jiného, je protivník, kterého je třeba zhejtovat a zadupat do země. Je to zbytečné.

Mně osobně se líbí obrázky M. Tesleviče i M. Čermáka, stejně jako třeba K. Zemana nebo P. Čecha. Naopak se mi nelíbí výtvory některých ilustrátorů RŠ, kteří zaskakovali za doktora Fischera, připadají mi jako schematické náčrtky a ne hotové kresby. Základním hodnotícím kritériem zůstává: Daná kresba má vzbudit nějaké emoce. Pokud vyvolává ty, pro něž byla vytvořena, pak bez ohledu na technické kvality je to dobrá kresba.

Komentář ze dne: 14.03.2020 00:31:23     Reagovat
Autor: - zvídavý (sk@ut)
Titulek: Jasně že každej máme právo na svůj názor
od čeho jiného jsou komentáře čtenářů, že?
Mistru Čermákovi přeji pevné zdraví :)
Mezi námi: Teslevič nese znaky samouka mazala, to je vše, co jsem tím chtěl říci. S dodatkem, že v časech, kdy Olympia klopotně (ne)platila řádným autorům, šmudlovi Teslevičovi vydala obr-knihu s mazaninama… takže je dobře, že knihy J.Foglara vychází v Albatrosu.. dobře víte, jak Foglarovi záleželo na obrazovém sdělení, jež bylo nedílnou součástí jeho tvorby pro celou mládež, amen

Komentář ze dne: 14.03.2020 19:54:29     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: mazal
Pane kolego, znovu se musím ohradit proti slovníku, který je ponižující vůči M. Teslevičovi. Nejsem žádný znalec, tak nemohu soudit jeho výkony a ani nechci. Ale váš komentář je zcela zbytečně plný zášti a mrzí mě, že se podepisujete jako skaut. Máte hodnotit dílo, ne autora. A to dílo lze hodnotit i bez urážek a napadání.

Komentář ze dne: 14.03.2020 20:52:58     Reagovat
Autor: - Martin a (@)
Titulek: Souhlasím s Petr V.
Není pěkné nazvat Milana Tesleviče mazalem,každý má sice právo na svůj názor,ale někoho urážet tím že ho názvu mazalem,to není pěkné,jestlipak by měl onen dotyčný odvahu říct to Milanovi Teslevičovi do očí.

Komentář ze dne: 14.03.2020 22:48:22     Reagovat
Autor: - zvídavý (sk@ut)
Titulek: ... on Foglar totiž nebyl zrovna odvázanej
ani ze Saudkova pojetí trilogie, ale respektoval akceleraci výkladu svého díla :) Saudek byl tenkrát ještě "použitelný" vynikající ilustrátor a navíc si Foglara lidsky vážil, žejo? tyjo, Saudkologie ohledně "Modré hlíny" je vůbec dobrá konspirace, původně totiž Foglar příběhem doplňoval kultovní Přístav, pak do toho začaly pronikat Stínadelské útržky děsů z gestapa a StBáků, až nakonec vznikl geniální prequel Přístavu volá se Saudkovými R.Šípáky vč. BKP :) fakt, klubovna Saturňáků je Saudkem přesně namalovaná tak a tam, kde to kdys´tak reál vypadalo :) akorát si musíte kopírkou zvětšit ČB původní verzi Sudkovo-Foglarovu verzi trilogie Modré hlíny … a tam najdete všecko, úplně všecko … ve stejném reál časoprostoru se po letech pohybuje mistrně P.Čech, to je řízek …

  Reklama
Foglarovské výroky
„Rozsviťte si čaj!“ - spiritista pan Pilgram mladému J. Foglarovi.
Vyhledávání
 
KNIHA NÁVŠTĚV
13 otázek - kvízy
Poslední komentáře
Reakce na příspěvky výše
"Já se musím také vyjádřit. Měl jsem tu čest vidět a číst pár z těch nových příběhů a podle mého názoru jsou velmi povedené, jak kresebně, ta ... "
Zemřel Jan Vyčítal (8. března 1942 – 1. března 2020)
Reakce k předchozímu
"Ctihodný dr. Klein má pravdu v tom, že neví o připravovaných, nových příbězích RŠ, zhola nic - jak sám tvrdí, viděl jen jednu ukázku a ani p ... "
Zemřel Jan Vyčítal (8. března 1942 – 1. března 2020)
Poznámka k novým Rychlým šípům
"Nevím o nových připravovaných Rychlých šípech nic podrobného, viděl jsem jen ukázku jedné či dvou stránek na večeru o J. Foglarovi asi před ... "
Zemřel Jan Vyčítal (8. března 1942 – 1. března 2020)
Výhry.
"Jsem pro to, aby cenu obdržel i Tajlor. Odpověděl správně a podle svých slov po termínu 13:13. Chyba byla v hodinách, a ne v Tajlorovi. Věnu ... "
Vyšla Bobří stopa 4/2019
Vítězem soutěže Knihovnička Znouzecnost je Martin Divočák i Vlasta.
"V pátek kolem 13:13 hod se strhla menší mela mezi Tajlorem, Martinem a Vlastou. Původnĕ jsem myslel, že vítězem bude první správná o ... "
Vyšla Bobří stopa 4/2019
Podporuji virtuální prohlídku
"Jo, podporuju případné vytvoření virtuální prohlídky v jakékoliv formě. Pokud jsem slyšel od kluků, kteří pomáhali výstavu instalovat, stála ... "
O výstavu Marko Čermáka je zájem
Příprava vydání nových příběhů RŠ
"Na přípravě k vydání nových příběhů RŠ se intenzivně pracuje, v současnosti jsou v grafickém studiu upravovány poslední ze tří desítek nakre ... "
Zemřel Jan Vyčítal (8. března 1942 – 1. března 2020)
Nové příběhy RŠ
"A na kdy se prosím plánuje vydání těchto nových příběhů RŠ? Díky."
Zemřel Jan Vyčítal (8. března 1942 – 1. března 2020)
reakce na dotaz pana Luďka Kropila
" Dobrý den, Tato informace ( čím bude doplněn komiks s novými příběhy RŠ) je pro mne naprostou novinkou. Jediným člověkem, který Vám k ... "
Zemřel Jan Vyčítal (8. března 1942 – 1. března 2020)
Připravujeme virtuální prohlídky výstavy
"Období, kdy je v důsledku mimořádných opatření vůči šíření koronaviru v ČR je pro veřejnost uzavřena také výstava Marko Čermák / 80 let v G ... "
O výstavu Marko Čermáka je zájem
šťastná kombinace Dubský/Zeman
"mají chytré příběhy a moc dobrou kresbu... jakou je také fajnovka (alespoň) pro mě dvojice Stegbauer/Petráček v Prokůpkově sborníku..."
Zemřel Jan Vyčítal (8. března 1942 – 1. března 2020)
Zaslechl jsem.....
"Je pravda, co se proslýchá, že by vydání nových Rychlých šípů (Dubský-Zeman), které k vydání připravuje p. Janov z Akademie JF, bylo obohace ... "
Zemřel Jan Vyčítal (8. března 1942 – 1. března 2020)
... on Foglar totiž nebyl zrovna odvázanej
"ani ze Saudkova pojetí trilogie, ale respektoval akceleraci výkladu svého díla :) Saudek byl tenkrát ještě "použitelný" vynikající ... "
Romantické paběrkování. Výbor povídek a článků Marko Čermáka
Souhlasím s Petr V.
"Není pěkné nazvat Milana Tesleviče mazalem,každý má sice právo na svůj názor,ale někoho urážet tím že ho názvu mazalem,to není pěkné,jestlip ... "
Romantické paběrkování. Výbor povídek a článků Marko Čermáka
poděkování
"Děkuji Slávkovi a Jeepovi za fundovaný komentář. Bylo to opravdu zajímavé setkání v netradičních prostorách a mrzí mě, že (alespoň prozatím) ... "
Z březnového kolegia Akademie Jaroslava Foglara 11. 3. 2020 aneb zprávy z výstavy Marko Čermák / 80 let
mazal
"Pane kolego, znovu se musím ohradit proti slovníku, který je ponižující vůči M. Teslevičovi. Nejsem žádný znalec, tak nemohu soudit jeho výk ... "
Romantické paběrkování. Výbor povídek a článků Marko Čermáka
Virtualni prohlidka
"Slo by vystavu nafotit a udelat virtualni prohlidku? Pokud bude treba mesic zavrena (podivame-li se na Cinu, tak mozna i 1/4 roku), nesti ... "
O výstavu Marko Čermáka je zájem
Přerušení výstavy Marko Čermák / 80 let
"S ohledem na aktuální situaci epidemie koronaviru a v souladu s opatřeními vlády ČR je od soboty 14. 3. 2020 do odvolání uzavřena Galerie 1 ... "
O výstavu Marko Čermáka je zájem
Jasně že každej máme právo na svůj názor
"od čeho jiného jsou komentáře čtenářů, že? Mistru Čermákovi přeji pevné zdraví :) Mezi námi: Teslevič nese znaky samouka mazala, to je vš ... "
Romantické paběrkování. Výbor povídek a článků Marko Čermáka
Výstava je (zatím) stále otevřena
"I přes nepříznivý vývoj šíření koronaviru v ČR je výstava Marko Čermák / 80 let stále otevřena. Jsme v bezprostředním kontaktu s Městskou čá ... "
O výstavu Marko Čermáka je zájem
Reportáž o výstavě v TV
"Ještě jsem na webu našel reportáž z Praha TV: https://prahatv.eu/zpravy/praha/praha-1/12486 /marko-cermak-vystavuje-v-galerii-1 Je tam jen ... "
Marko Čermák / 80 let - zahájeno!
Krásné připomenutí osmdesátin pana Čermáka
"Skvělé! Gratuluji organizátorům, velice důstojné připomenutí osmdesátin Marko Čermáka. Klobouk dolů už před velkou dekorací s Rychlými šípy ... "
Marko Čermák / 80 let - zahájeno!
Česká televize
"Honzovi Vyčítalovi věnovala celý sobotní večer na ČT ART. V jednom z pořadů došlo k setkání J.V. s Pavlem Čechem, diskuzi o Stínadlech a k v ... "
Zemřel Jan Vyčítal (8. března 1942 – 1. března 2020)
k ilustracím
"Nelíbí se mi hanění knih a ilustrací. Žijeme v ještě částečně svobodném státě, čili každý má právo volby a nikdo nedrží nikomu flintu u hlav ... "
Romantické paběrkování. Výbor povídek a článků Marko Čermáka
bez titulku
" "K trampskému způsobu života Vyčítala inspirovaly knihy Jaroslava Foglara. Líbil se mu skauting, příroda a všechno, co souviselo se za ... "
Zemřel Jan Vyčítal (8. března 1942 – 1. března 2020)

reklama

* Bohouška připravuje redakce ve složení: Milan Lebeda - Alpín (vedoucí), Petr Molka - Best (webmaster), Tomáš Hromádka - Krizmen (redaktor). Bohoušek je připravován ve spolupráci s Pražskou pobočkou SPJF.
* Články vyjadřují názory autorů a jsou majetkem redakce a vlastníků autorských práv. Bez souhlasu redakce nesmí být žádná část Bohouška publikována a to jak v tištěné, tak elektronické podobě.
* Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
* Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.
* Zprávy, příspěvky a žádosti můžete poslat na .